Steeds meer mensen reizen bij voorkeur via Rotterdam The Hague Airport. Dat is te danken aan de vele voordelen: goede bereikbaarheid, vlot in- en uitchecken, parkeren voor de deur, uitstekende faciliteiten en prettige service. Vanwege de enorme groei van het aantal reizigers, in zes jaar tijd gestegen van 1 miljoen naar 1,7 miljoen, kan door de oplevering van de nieuw aankomsthal, in april van 2016, de luchthaven zich blijven inzetten op snelheid, reisgemak en gastvrijheid. 

Het vliegveld met de grootste haven van Europa als achterhand, kent een groot aanbod lijndiensten naar belangrijke Europese zakencentra. Zo vliegen meerdere luchtvaartmaatschappijen dagelijks op onder meer London City, Wenen en Berlijn. Daarnaast verzorgen Transavia, British Airways, CityJet, Turkish Airlines, Flybmi.com, TUI en Vueling een groot aanbod charters en lijnvluchten naar de mooiste vakantiebestemmingen van Europa. 

Met het in gebruik nemen van de nieuwe aankomsthal, is verdere digitalisering op de luchthaven ingezet. De traditionele Out of Home media verdwijnen van het toneel en maken plaats voor digitale schermen bij de bagagebanden tot een Digital Wall op Abri formaat in de aankomst hal. Met de uitbreiding van digitale schermen in de aankomsthal, is het voor adverteerders mogelijk om nog gerichter campagnes in te kopen en met uitingen heel gericht getarget worden op relevantie, tijdslot en doelgroep.
 

Reizigers profiel


Geslacht

man
59%
vrouw
41%

Leeftijd

<21
4%
21-30
12%
31-40
15%
41-50
24%
51-60
25%
>60
20%

Opleidingsniveau

WO
42%
HBO
29%
HAVO/VWO
11%
MBO
15%
LBO/VBO/VMBO
1%
Basisschool
2%

  • Centrale ligging ten opzichte van Rotterdam en Den Haag
  • Constante groei passagiers: 1,7 miljoen personen in 2016
  • Ruim 40 Europese bestemmingen (Point-to-Point)
  • Gemiddelde verblijfsduur op de luchthaven: 1 - 2 uur
  • Zakelijke uitstraling met daarop afgestemde, professionele en hoogwaardige, faciliteiten en service
  • 28% van de reizigers heeft een zakelijk reismotief
  • Rotterdam The Hague Airport primaire luchthaven voor het zakelijke netwerk van Transavia
  • 71% van de reizigers is hoog opgeleid (HBO/Universiteit) en heeft een bovengemiddelde functie in een bedrijf (40% - Directie, Senior, Eigen bedrijf, RvB)
  • Digitale schermen op groot formaat in de vertrekhal
  • Nieuwe aankomsthal met hoogwaardig digitaal media-aanbod
  • Start verbouwing Airportplein Q1
  • Selectieve inzet
  • Campagne per 4 weken

Meer weten?

Wilt u een afspraak met één van onze account managers of bent u op zoek naar de actuele locatielijst, wij helpen u graag verder. Bel 020 - 545 10 40 of stuur een email.