Middels het Nationaal Petrol Onderzoek, uitgevoerd door Foodstep onder ruim 12.000 consumenten, wordt jaarlijks een groot aantal aspecten onderzocht met betrekking tot het bezoek aan tankstations en wegrestaurants.
 

Bezoekers profiel


Tankstation - geslacht

man
58%
vrouw
42%

Tankstations - leeftijd

12-19 jaar
4%
20-29 jaar
19%
30-39 jaar
19%
40-49 jaar
22%
50-64 jaar
24%
65+
12%

Wegrestaurants - geslacht

man
61%
vrouw
39%

Wegrestaurants - leeftijd

< 34 jaar
33%
35 t/m 45 jaar
16%
> 45 jaar
51%

Conversie, het aantal tankers dat in de tankstation shop iets koopt is ruim 36%. Gemiddeld worden er 3 producten aangeschaft. In onderstaand overzicht de aankoop uitgesplitst per productgroep en naar ligging van het station.
 

Productgroep


Drank

niet-snelweg
51%
snelweg
68%
totaal
57%

Eten

niet-snelweg
40%
snelweg
36%
totaal
39%

Snacks

niet-snelweg
12%
snelweg
12%
totaal
12%

Tussendoortjes

niet-snelweg
46%
snelweg
36%
totaal
42%