Petrol Connected, een samenwerkingsverband tussen GfK, IRI en Orange Peak Company, geeft inzicht in de ontwikkelingen in de Petrolbranche. Middels het consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK onder ruim 20.000 respondenten, wordt jaarlijks een groot aantal aspecten onderzocht met betrekking tot het tankstationbezoek.
 

Petrol Connected


MOMENT BEZOEK TANKSTATION

Rond het ontbijtmoment
8%
Tussendoor in de ochtend
23%
Rond het lunchmoment
7%
Tussendoor in de middag
33%
Rond het avondeten
15%
In de avonduren
14%

TANKFREQUENTIE

Meerdere keren per week
7%
Eens per week
24%
Eens per twee weken
29%
Eens per drie weken
16%
Eens per maand
18%
Minder vaak dan eens per maand
5%

Bijna een derde van tankend Nederland komt minimaal eens per week bij een tankstation. Bij zakelijke rijders ligt dat percentage zelfs op 70%.
  
  Woon-werk Zakelijk Privé
Meerdere keren per week 12 31 1
Eens per week 38 39 14
Eens per twee weken 28 26 29
Eens per drie weken 12 4 21
Eens per maand 9   26
Minder vaak 1x per maand 1   9