Van oorsprong produceerde we alleen fotoboeken, en tegenwoordig kun je bij ons ook andere fotoproducten laten maken zoals wanddecoratie, kalenders, kaarten en telefoonhoesjes. maar het fotoboek blijft een uiterst belangrijk product in ons aanbod.

Toen Danny van Beek ons benaderde met het Airport Advertising netwerk van MMD Media, was ik gelijk geïnteresseerd. Onze campagne 'En, hoe was jouw vakantie? Vertel het met een Albelli fotoboek' paste perfect in het umfeld. De vliegvelden van Eindhoven en Rotterdam bedienen jaarlijks een grote stroom vakantiegangers en het zijn locaties waar je heel goed zichtbaar kunt zijn. Doordat we onze uitingen alleen in de aankomsthal hebben hangen kunnen we ons specifiek richten op de terugkerende vakantiereiziger. De wereld is veranderd: je wilt niet meer er zomaar wat op los adverteren, alles wordt tegenwoordig gestuurd op cijfers. Online is dat makkelijk, maar in de buitenwereld een stuk lastiger. MMD heeft met het Airport Advertising netwerk een heel goed aanbod: er zijn maar weinig openbare ruimtes waar je doelgroep zo specifiek geselecteerd is.

Een sterke meerwaarde is dat ze de enige aanbieder zijn op de luchthavens die ze beheren. Je hoeft niet te shoppen langs aanbieders om de posities die je wilt hebben, te claimen. Je kunt ook goede afspraken maken over de andere uitingen die op de luchthaven te zien zijn.

MMD Media is ook een bedrijf dat goed meedenkt ook als onverwachte dingen gebeuren. Afgelopen zomer hadden we het verschrikkelijke ongeluk met vlucht MH-17. Wij vonden het niet gepast als onze slogan daar hing op het moment dat slachtoffers werden gerepatrieerd, MMD Media heeft dat gelijk helemaal op zich genomen en uitstekend geregeld. Ze waren daar heel proactief in.

Lisette Brederode
Marketing Manager Albelli