‘Emmi is één van de grootste zuivelbedrijven van Europa. Sinds 2004 zijn we ook actief in Nederland, tot vorig jaar hoofdzakelijk met onze kaaslijn. In maart 2015 zijn we, middels het merk Emmi Caffè Latte, begonnen met de introductie van verse zuivel in Nederland. In Europa is dit product een begrip, we zijn in veel landen al jaren marktleider binnen het ready to drink Iced Coffee-segment. Iced Coffee is een belangrijke groeimarkt binnen zuiveldranken. Ook in Nederland zagen we groei in deze productgroep. Voor ons was het een logisch moment om Emmi Caffè Latte hier te introduceren.

Door onze ervaring in het buitenland wisten we al veel over de categorie en consumenten van ready to drink Iced Coffee. Deze jongeren doelgroep heeft vaak drukke dagen, is veel onderweg en heeft behoefte aan een frisse opkikker met cafeïne. Daar ligt dus een kans voor ons product. Verder weten we dat Emmi Caffè Latte een convenience-product is: het is een product dat je koopt en gelijk drinkt. Daarom lag het voor de hand om te kiezen voor een uitrol bij to go-punten als trein- en tankstations.

De On the Go Abri’s en de Digital Screens Instore sluiten wat dat aangaat perfect aan bij onze behoeften op de tankstations. De doelgroep komt er, het product is er verkrijgbaar en de panelen staan vlakbij het verkooppunt. Dat laatste is nodig omdat Emmi Caffè Latte een impulsproduct is. Veel bezoekers van een tankstation hebben vaak nog niet bepaald wat ze willen eten of drinken. Je moet ze op het idee brengen.

Minstens zo belangrijk in onze keuze voor MMD is dat we selectief kunnen inkopen. Op het moment van de lancering was Emmi Caffè Latte bijvoorbeeld nog niet bij alle benzinepompen verkrijgbaar. We hadden die flexibiliteit nodig, we wilden awareness kweken voor een nieuw product en de consument verleiden om direct tot een aanschaf over te gaan.

Het On the Go netwerk van MMD geeft ons de kans om in korte tijd in het hoofd van de mensen te kruipen. En dat is heel goed gelukt, want na zes maanden zijn we een leidend merk voor Iced Coffee op de plaatsen waar het product verkrijgbaar is.’

Christian Exner Arizaga
Senior Brand Manager Emmi Benelux B.V.