Tijdens een grote campagne voor één van onze merken zetten we vaak verschillende media in, zoals abri's, commercials en advertenties. Deze verschillende uitingen moeten elkaar versterken.

Het afgelopen jaar hebben we binnen het To Go-kanaal drie grote campagnes ingezet met verschillende doelstellingen. Voor Chocomel ging het om de herintroductie van het blikje en het positioneren als de enige verwendrank voor onderweg, zowel warm als koud. De tweede grote campagne draaide om awareness voor de introductie van Optimel Puur in de handige 330ml verpakking, de enige yoghurtdrink waar géén zoetsstoffen én geen suiker aan zijn toegevoegd. Door de kleine verpakking is dit product zeer geschikt voor bijvoorbeeld de verkoop op tankstations. De RoadBoard campagne zorgde voor extra aandacht rondom de actieperiodes van Optimel Puur. De campagne van Appelsientje in de zomer was juist heel sterk gericht op het verhogen van de conversie in de shops. Hiervoor hebben we, in lijn met de campagne die op dat moment in Retail liep, RoadBoards en Nozzles ingezet met als haakje 'Appelsientje, al 40 jaar het beste onder de zon'.

We proberen altijd verschillende communicatiemogelijkheden te combineren. Dus toen we in het voorjaar de tankstations geel kleurden voor de herintroductie van het Chocomel blikje als koud drankje, combineerden we dat met een TV-commercial, print en natuurlijk acties in de shops. Zo kunnen we zo veel mogelijk mensen bereiken met onze boodschap. Dit is in Petrol extra belangrijk, omdat veel bezoekers van een tankshop die wat willen eten of drinken vaak nog niet de keuze hebben gemaakt voor een bepaald product. Je moet de bezoeker dus echt verleiden op het moment dat iemand het tankstation binnenrijdt tot aan de kassa. Je hebt een unieke kans om top of mind te worden. Wij zijn geïnteresseerd in de posities waarmee we dat kunnen bewerkstelligen en MMD Media heeft die plekken.  

Peggy Bessems en Britt Nagel
Channel Marketeers FrieslandCampina