‘Hero delights consumers by conserving the goodness of nature’.
Een filosofie die past bij het erfgoed van Hero, dat ruim 100 jaar geleden begon met het conserveren van fruit. Inmiddels kent het bedrijf een ruim assortiment in jam, vruchtensappen, frisdranken, graanrepen en baby- en peutervoeding. Allemaal producten met Hero als duidelijke ‘brand’. Na een aantal jaren van afwezigheid staat het Hero merk als endorsement nu weer op de graanreep B’tween. Ralf Wijnveldt, senior brand manager bij Hero Benelux, vertelt hoe B’tween door middel van een merkbewustzijnscampagne succesvol aan het merk Hero gekoppeld werd.

“Omdat de B’tween repen niet direct binnen het fruitconcept van Hero vielen, heeft het product een aantal jaren zonder Hero-merk in de markt gestaan. Dat wilden we veranderen omdat we internationaal een ‘master brand strategie’ voeren, waarbij Hero de duidelijke afzender is van al onze producten. Kortom, de tijd was rijp om het merk B’tween bewust te gaan verbinden aan het merk Hero.

Vooral bij tankstations langs de snelwegen waren we met B’tween al relevant. Daarom hebben we er voor gekozen om binnen de marketingmix juist daar een landelijke awareness campagne te voeren waarin B’tween expliciet als Hero-product wordt opgevoerd. Samen met MMD hebben we de optimale periodes bepaald en bewust de keuze gemaakt om gedurende de twee campagneperiodes dezelfde visuals te hanteren. Dit om de boodschap zo krachtig mogelijk neer te zetten. Want voor Hero geldt: easy to remember, easy to buy.

Ondanks het feit dat er sinds 2005 geen enkele campagne voor het merk gevoerd is, zijn de granenrepen van B’tween al jaren een goed lopend product. Populair onder volwassenen die een tussendoortje willen dat eigenlijk geen snoep is, maar ook weer geen appel. Onze granenrepen voorzien uitstekend in die behoefte. Dat vormde ook de basis van de campagne: B’tween. De granenreep met lekkers tussendoor. Vanwege de gunstige positionering van de abri’s van MMD Media bij de tankstations konden we de bezoeker tevens onmiddellijk verleiden tot de aankoop van een reep in het tankstation.

Via de tankstations hebben we onze bestaande klandizie plús een grote massa potentiële klanten weten te bereiken. Daarnaast draaiden er TV-commercials en liepen er sampling acties in winkels en bij evenementen zoals de Libelle Zomerweken en de Racing Days by Max Verstappen. Al deze uitingen hebben bijgedragen aan een campagne die zijn vruchten heeft afgeworpen: de ‘top of mind awareness’ van Hero B’tween is zichtbaar gestegen.

Ralf Wijnveldt
Senior Brand Manager bij Hero Benelux