‘Randstad maakt dagelijks verbindingen tussen mensen en organisaties. Dit doen wij vanuit de overtuiging dat een loopbaan pas echt interessant wordt als je werkt vanuit je talent. Daarom heeft Randstad een programma ontwikkeld “Worden wie je bent”. Een programma over het ontdekken wat je wilt en het waarmaken van je dromen. “Worden wie je bent” sluit aan bij deze tijd: we worden met zijn allen ouder en moeten langer werken. Het is dan niet zo gek om je af en toe af te vragen of je nog wel tevreden bent in je werk.

De campagne “Waar wil jij naartoe?” maakt deel uit van dat programma. De slogan is typisch zo’n vraag die bij mensen opkomt als ze op vakantie zijn: waarom doe ik het werk dat ik doe, word ik daar gelukkig van, wat wil ik anders, waar wil ik naartoe? Om die mensen te bereiken, is een luchthaven natuurlijk een mooie locatie. Om de boodschap te laten landen, hebben de mensen een zekere rust nodig. Toen we ons op Schiphol Airport oriënteerden, kregen we dat gevoel van rust onvoldoende.

Juist in die periode kwam ik in contact met MMD. Tijdens de gesprekken die we voerden, viel alles op zijn plek. Ik kende Rotterdam The Hague Airport al en heb een rondleiding gekregen op Eindhoven Airport. De sfeer op die luchthavens is totaal niet te vergelijken met een luchthaven als Schiphol. Het gaat er juist allemaal heel relaxed aan toe. Mensen kunnen rustig een kop koffie drinken, eens om zich heen kijken. Dat gevoel van ontspanning was precies wat we zochten voor “Waar wil jij naar toe?”

Dankzij het aanbod van MMD konden we niet alleen een groot bereik bij een brede doelgroep realiseren in de zomermaanden, maar ook nog eens in een omgeving waar de boodschap bij de mensen kon binnenkomen. Het was precies wat we nodig hadden.’

Erik van der Sluis
Senior marketing- & communicatie-adviseur Randstad