‘UM is een mediabureau met een brede portefeuille, tot onze klanten behoren partijen als ABN Amro, Coca-Cola, BMW, Staatsloterij en OHRA. 30 jaar geleden ontstaan vanuit een reclamebureau, met planners en inkopers, is het pakket intussen veel breder. We zijn ook een marketing- en communicatieadviesbureau en sinds vorig jaar hebben we een aparte tak waarin we creatieve mediaoplossingen ontwikkelen, van websites tot tv-programma’s.

MMD is een partner waarmee we veel samenwerken. Daarvoor zijn twee belangrijke redenen. Ten eerste zijn er tactische vraagstukken die je oplost met Out of Home campagnes in het On the Go netwerk. Ten tweede zijn er vraagstukken waarbij de MMD locaties een aanvullende bijdrage leveren aan een groot bereik voor brede campagnes die niet draaien om een specifieke actie.

Coca-Cola Nederland is een belangrijke klant voor ons en voert campagnes vanuit beide pijlers. Ook afgelopen jaar hebben we hierin gebruik gemaakt van het netwerk van MMD. Coca-Cola is in 2015 namelijk overgegaan op een one brand strategy: de verschillende merken – zero, light, life, regular – worden voortaan als één merk gepositioneerd, zoals ook Nike of Redbull dat doen. De introductiecampagne van afgelopen jaar vraagt om een nationaal bereik: je wilt dat iedereen na afloop ervan bekend is met de verandering. De On the Go Abri’s van MMD maken logischerwijs deel uit van zo’n campagne.

Daarnaast heb je natuurlijk campagnes waarbij de focus meer op ‘On the Go’ - consumptie ligt. Zo’n traject begint vaak met vragen vanuit een salesafdeling om de verkoop te stimuleren bijvoorbeeld naar aanleiding van een promo-actie. Er is vaak veel keuze in de shops dus als je een actie doet wil je die het liefst kunnen ondersteunen met een gerichte campagne. Binnen het Out of Home-kanaal zoek je altijd manieren om mensen net dat zetje te geven waardoor ze overgaan tot de impulsaankoop. MMD is daarbij de partij om mee samen te werken.’

Robbert Uges
Client Director UM Nederland