Wij adverteerden van oudsher vrijwel uitsluitend in print. Op een zeker moment kwam ik in contact met Danny van Beek, die ons graag met een campagne op het MMD Media netwerk wilde hebben. Wij hadden onze vaste titels; een afgewogen mix die goed werkte, dus eigenlijk zagen we er niet zoveel in. Danny bleef er maar op terug komen en drie jaar geleden kwam hij bij me op kantoor en zei hij: 'probeer het gewoon een keer'. Hij had daar een scherpe aanbieding bij, dus hebben we de stap toen gemaakt en een campagne geplaatst.

Het verschil met print laat zich niet heel concreet in verkoopcijfers meten, omdat wij eigenlijk geen eigen verkooppunten hebben, maar wat direct opviel was dat we al na zo'n korte proefcampagne direct meer respons kregen. Overal werden we aangesproken door mensen die zeiden de nieuwe campagne te hebben gezien. Dat was voor ons wel een eyeopener en reden om door te gaan op de ingeslagen weg.

We adverteren niet alleen voor kopers, maar ook voor de inkopers - het grootste deel van onze verkoop loopt via de winkels van anderen - en het is ook voor die mensen heel belangrijk dat ze kunnen zien dat ons merk zichtbaar is.

Het RoadBoard-netwerk van MMD Media is goed over het land verdeeld en sluit goed aan bij onze doelgroep: mannen die van hoogwaardige producten houden. Over het algemeen zitten mannen gewoon meer op de weg dan vrouwen, dus tanken ze vaker, kopen ze vaker een broodje. Tijdens het tanken, kijk je vaak doelloos rond dus als er dan een goede uiting hangt, dan heb je geheid een sterk contactmoment.

Airport Advertising is ook interessant voor ons: de contacten zijn ook hier waardevol. Wij werken bovendien met hoogwaardig fotomateriaal, en dat komt met name heel goed tot zijn recht op de Giant Banners. Daarmee kun je jezelf echt neerzetten.

Na die eerste proefperiode zijn we gelijk ingestapt voor meerdere campagnes per jaar.

Floris van Bommel
Creatief Directeur