Consumenten eten steeds meer onderweg bij tankstations

Consumenten eten steeds meer onderweg bij tankstations


Uit onderzoek van het FD blijkt dat er bij tankstations zo’n 520 miljoen aan eten en drinken wordt verkocht. FoodService Instituut Nederland verwacht dat de bestedingen bij de shops dit jaar zo’n 3% hoger zullen uitvallen dan in 2016.

Uit consumentenonderzoek door GfK en ABN Amro is gebleken dat de tankshops nog meer omzet zouden kunnen realiseren door bijvoorbeeld het verkopen van avondmaaltijden. Een van de uitkomsten uit dit onderzoek is dat de consument bereid is om zo’n tien euro te betalen voor een avondmaaltijd uit de shop van een tankstation.
 
Tankstations fungeren al langere tijd niet enkel meer als tanklocatie. Steeds meer shops breiden hun assortiment uit en bieden een uitgebreide horecaservice aan. Denk aan de Shell tankstations waar je tegenwoordig zelf een heerlijk kopje Starbucks kunt tappen en de Go Fresh formule van Texaco waar je bij de bakery een versgebakken broodje kunt halen. Naast de tankbeurt die ruim twee minuten duurt verblijven mensen dus ook steeds langer in de shop van tankstations.

MMD Media biedt naast de (digitale) Abri’s buiten bij de tankstations ook Digital Screens Instore aan bij tankstations verdeeld over heel Nederland.
Voor meer informatie over dit gehele On The Go netwerk kunt u contact opnemen met een van onze accountmanagers via 020 545 10 40.
Bron: tankpro.nl


Deel deze pagina


Deel via Facebook Deel via Facebook