Nieuw Shell-concept

Nieuw Shell-concept


Begin december opende Shell de eerste Deli by Shell, waar consumenten uit een ruimer en op gemak toegesneden aanbod kunnen kiezen.

In het nieuwe shopconcept van Shell is veel ruimte vrijgemaakt voor verse producten en avondmaaltijden. Met de nieuwe formule Deli by Shell, als eerste gelanceerd in Oisterwijk, wil de marktleider inspelen op de wens van de klant om meer gezonde en verse producten te gebruiken. Bij de eerste vestiging zijn van de gemiddeld vijftienhonderd artikelen in het assortiment zo’n driehonderd producten nieuw, waarbij vers en gezond de boventoon voeren. Tevens is tabak grotendeels uit het zicht onttrokken en heeft Shell afscheid genomen van de standaard kassakooi.

Een groot deel van de etenswaar wordt ter plekke vers bereid en het aanbod van gezonde en duurzame opties is uitgebreid. Daarnaast zijn veel producten geschikt gemaakt voor zowel consumptie onderweg als thuis en voor elk moment van de dag. Voorbeelden zijn kwaliteitskoffie, versgebakken brood en (warme) maaltijden voor thuis. Shell werkt hiervoor samen met diverse partners, zoals Starbucks.
 
Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Nederland, licht verder toe: ‘Voor ons is het belangrijk dat onze klanten zich thuis voelen op onze stations. Wij zien onze klanten dan ook als gasten en willen optimaal voorzien in hun behoeften. Dit doen we door middel van verschillende activiteiten binnen ons Welkom bij Shell-programma, waar Deli by Shell deel van uitmaakt. Bij Deli by Shell komt dit tot uiting doordat onze gasten bij onze stations nu naast een snelle consumptie voor in de auto ook een verse warme avondmaaltijd kunnen afnemen.

Het interieur heeft een facelift gekregen. Er is veel gebruikgemaakt van hout en de shop is ruim van opzet, met brede looppaden, een lichte vloer en een donker plafond. De in de tankstationmarkt veel geziene watervalschappen hebben plaatsgemaakt voor producteilanden met veel verschillende lagen, waardoor het geheel wat frivoler oogt. Ook de buitengevel is van een nieuw uiterlijk voorzien.

Shell is niet de enige die zijn shops onder handen heeft genomen de laatste tijd. Diverse andere grote formules, bijvoorbeeld Total en Texaco, ontwikkelden en implementeerden ook nieuwe concepten.

Bron: Tankpro.nl
Bron: Fonkonline.nl


Deel deze pagina


Deel via Facebook Deel via Facebook