MMD lanceert Programmatic Buying op Eindhoven Airport
De Digital Screens op Eindhoven Airport zijn vanaf nu in te kopen via Programmatic Buying. MMD werkt hiervoor samen met MyAdBooker.
Met de koppeling van de vluchtgegevens aan de digitale schermen op Eindhoven Airport is het voor adverteerders mogelijk om nog gerichter campagnes in te kopen op de luchthaven.
Door het toevoegen van de realtime data van vertrekkende en aankomende vluchten kunnen uitingen heel gericht getarget worden op relevantie, Gate, tijdslot en doelgroep.
Danny van Beek, directeur MMD Media: “De ambitie van MMD is om een leidende rol te spelen op het gebied van Digitale Out Of Home media, programmatic buying en adaptive planning. Een locatie als Eindhoven Airport is door de specifieke kenmerken uitstekend geschikt voor deze kick off. Deze uitrol wordt dit jaar gevolgd door de videowalls op Rotterdam The Hague Airport en digitale abri’s bij tankstations van Shell.”
NS
De Nederlandse Spoorwegen heeft als eerste adverteerder op basis van de externe data ingekocht op de luchthaven. Doel van de campagne was de zakelijke reiziger in aanraking te laten komen met NS International en met de internationale trein als gunstig alternatief voor zakelijk reizen. NS wilde hiervoor inspelen op vervelende momenten tijdens het reizen met het vliegtuig – bijvoorbeeld vertragingen of oncomfortabele zitplaatsen – om te laten zien hoe het ook ánders kan. Door daar een positieve treinpropositie tegenover te zetten, moet de overweging om zakelijk te reizen met de trein groter worden. De koppeling van realtime vluchtgegevens aan de digitale schermen maakte het mogelijk om tijdens de campagne op ieder gewenst moment de boodschap aan te passen op basis van vertragingen, specifieke timeslots en locaties op de luchthaven (horea of Gates).
Deel deze pagina

