Tankstations steeds vaker gebruikt als meetingpoint

Tankstations steeds vaker gebruikt als meetingpoint


Het Nationaal Petrol Onderzoek - uitgevoerd door Foodstep - dé meting onder ruim 12.000 consumenten over het bezoek aan tankstations en het rijgedrag, laat zien dat het bezoek aan snelwegstations het afgelopen jaar is gestegen.

Dat is heel opvallend en een trendbreuk met vorig jaar. Ook worden er in de shops gemiddeld meer artikelen verkocht. De conversie, het aantal tankers dat ook in de shop iets koopt, is gestegen van 36 naar 39 procent. Puur kijkend naar eten en drinken ging het percentage van 20 naar 24 procent, een verhoging van zelf 20%. Dit heeft vooral te maken met de stijging van het aantal campagnes en de toename van de acties in de shops.

Ook de kwaliteit van de tankstations is verbeterd en het aanbod van het assortiment is uitgebreid, meer sfeer, gezelligheid en ter plekke vers bereide producten. Het assortiment sluit hierdoor meer aan bij de behoeften van de klant. Daarnaast kiezen de merken steeds vaker voor een samenwerking met sterke formules, zo is afgelopen september bij Shell Haarrijn aan de A2 's werelds eerste Starbucks vestiging bij een tankstation geopend. Door de bredere invulling van de locatie en de centrale ligging worden de tankstations steeds vaker gebruikt als meetingpoint.


Deel deze pagina


Deel via Facebook Deel via Facebook